6 februari 2009

I typ Östersjön kommer man liksom se nada

Mitt allra första inlägg omfattar i huvudsak Sibyllas radioreklam - den med väderkillen, som efter en dos "modernt språkbruk" lägger ut texten på ett fantastiskt kul men samtidigt katastrofalt sätt - enligt mig då alltså ;)

Reklamspoten ger festliga infallsvinklar på det här med bloggande, språkbruk och (hemska tanke) vår språkliga framtid. Å ja ba blir sååå liksom stressad typ. Är det detta vi kan förvänta oss av kommande generationer? Jag hoppas inte det . . . vilka skall leda landet då, typ?

Skrattretande är det i alla fall.

Se där ja! / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , , ,

1 kommentar:

  1. Haha, jag älskar den reklamen! Skrattade hur mycket som helst första gången jag hörde den..! Har googlat som en tok för att få tag i en ljudfil med den, så nu lånar jag din länk, så jag kan lägga upp den på min blogg ocakså.. De är ganska fina de där reklamerna med han med egen firma också, har du hört dem? Han "lock-outar" sig själv.. Ganska fina de också.
    Ha det gött!

    SvaraRadera

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)