4 september 2009

Facebook, fejjan, FB å andra sociala medier

Blev tipsad idag om den här helsköna videon på You Tube - snacka om fullträff! Sicken knickedick till kille att sända en vänförfrågan till x-et . . . undrar vilken planet den killen bor på?



Har förvisso ett Facebook-konto men har aldrig riktigt fattat grejen med alla de här extra prylarna man kan "roa" sig med. Som ett socialt media att hålla kontakten med långväga vänner kan jag absolut se nyttan/nöjet men alla olika tester, drinkar, presenter, pokande, crazy grupper etc. kan jag inte fatta att vuxna människor ägnar sig åt. Tonåringar, visst, men inte om man passerat 25 bast. Nä, då träffas jag hellre live å tar en äkta Gin & Tonic . . . dessutom chattar jag lika långsamt som en sengångare rör sig. Senast startade en 20-årig bekant en Facebook-chat med mig men vi snackade bara i munnen på varandra - dé var bara att lägga ner!

Det lustiga eller sorgliga om man så vill, är ju att tidigare mer professionella nätverk/sociala medier såsom LinkedIn och Plaxo, nu också vill hävda sig i det jag kallar tonårssegmentet genom att lägga in prylar som "Din status" (Vad gör du nu?) etc. Det blir änna lite urvattnat och mindre professionellt. Ser framför mig den "ungdomliga" försäljningschefen högtidligen meddela omvärlden att "Jag skriver offerter utav h-e och säljer som bara f-n!" eller den nyblivna kirurgen konstatera att "Har just karvat ur en godartad tumör - riktigt najs!".

Se där ja! / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , ,

6 kommentarer:

  1. Tack, det sket sig big time. Jag är dömd till ett liv i ensamhet, jag kommer bli en sån där katt-tant..... du har inga schyssta polare i lämplig ålder kvar i Gbg???

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Tack för den du. Jag förstår iofs inte alla "medlemsgrupper, farmville och annat skräp", men däremot brukar jag göra lite tester. Så tja, jag är nog fjortis då... :-D

    SvaraRadera
  3. Jag vägrar också fatta grejen! :-)

    SvaraRadera
  4. Smurfan
    Jovars, jag läste om totalfiaskot. Sicken big time looser den mesen verkade vara. Läste dessutom Anonyms nätdejtarberättelse - lovar gott. Har absolut några schyssta polare i Götet. Vilket ålderssegment snackar vi om?

    Västergötskan
    Visst é låten bra? För övrigt finns det inget som helst fel med att en ung tvåbarnsmamma roar sig med lite festliga tester på FB - dé é bara inte min grej ;)

    Rana
    Ja, så skulle jag också kunna uttrycka det. Jag vägrar fatta grejen men samtidigt kan jag ju inte klassa ner den som faktiskt fattar grejen . . . liksom.

    SvaraRadera
  5. tja... 28-38? Det är väl ganska brett spektra? :oD

    SvaraRadera
  6. Haha, klart man inte ska klassa ner! Jag vägrar ändå. Blir paranoid bara jag tänker på det.

    :-)

    SvaraRadera

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)