11 september 2009

Summa summarum #4

Tänkte sammanfatta vardagen under arbetsveckans sista dag och då inkludera hela veckan istället för som tidigare, bara en dag.
  • Antal arbetade timmar: 46
  • Antal köttfärssås med spagetti sedan sist: 0
  • Summering av den magiska dagen 090909 kl. 09:09: 45
  • Antal blogginlägg där ute i bloggosfären med substans kring ”den magiska dagen”: 0
  • Antal kineser som gifte sig i våra trakter ”den magiska dagen”: 0
  • Antal Hereford entrecôte á 250 gram som grillades på altanen och därefter inmundigades till lunch med ett glas rött idag: 4
  • Antal personer som deltog i ovannämnda gudabenådade måltid: 4
  • Antal gånger jag tidigare smakat en lika förträfflig entrecôte: 0
  • SUMMA VARDAGSUPPLEVELSE: 99


Nu kan man ju tänka att den här grabbens vecka måste ha varit ganska tunn om den där köttbiten utgör nästan 10% av veckans vardagsupplevelse men saken är den, att den här biten kött sannolikt var den bästa jag satt gaffel och tänder i - någonsin. Dessutom har veckan som helhet varit riktigt bra!

Brorsan och hans sambo var på väg till oss från Oslo och hade den goda smaken att passera Saluhallen i Göteborg innan de anlände till oss. Dessutom föll det sig så lyckligt, att de tittade förbi en av de bättre kötthandlarna, fick se en hel del prima kött och bestämde sig för att inhandla 1 kg Hereford entrecôte av 1:a klass.

Jag förstår att en och annan vegetarian/vegan/frukterian kan känna viss avsmak inför min fascination över dagens lunch men smaken var helt fantastisk! Sedan kan man naturligtvis inte bortse från det faktum, att grillkocken ifråga är en riktig kung framför grillen - en riktigt go gôbbe med andra ord ;) Jag ger mig inte in på att försöka förmedla själva smakupplevelsen men jag kommer att minnas den lång tid framöver . . .

Raaap! Oopps, uschäkta . . . / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , , ,, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)