19 augusti 2009

Hur bör man hantera djurplågare?

Har en tid läst om den sjuka människa på Västkusten som ägnat sig åt att tortera, lemlästa och ta död på flera husdjur.

När jag läser om de fruktansvärda illdåd denna sorgliga ursäkt för människa utfört, känner jag bara en djup vrede!
Ett par frågor till er med juridisk utbildning:
  • Ger Svea Rikes Lag utrymme för en presumtiv lynchmobb att skipa rättvisa på ett mer medeltida sätt?
  • Skulle eventuella repressalier från en lynchmobb kunna jämställas med fransmännens Crime de passion?
En person har anhållits som misstänkt för djurplågeriet och dennes advokat säger bl.a.:

"Han tycker att han har burit sig jädrigt dumt åt"

"Han mår väldigt dåligt"

"Det är hemska saker som han har gjort, men det finns alltid en människa bakom gärningarna"

Eh, okeeey? So what!? Det kan ju rimligen inte finnas något som helst försvar för den här typen av vansinnesdåd! Jag vet, det förekommer andra avskyvärda brott också men nu pratar jag om det aktuella fallet . . .


Mitt förslag är kort & gott: Let´s get medieval on his ass! Fram med hovtången bara . . .

Helt sanslöst! / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , ,

7 kommentarer:

  1. Må media nita & blotta honom!

    SvaraRadera
  2. Tortyr är ett alldeles för underskattat sätt..!!!

    SvaraRadera
  3. Let´s get medieval on his ass!

    "Ass"? Turn him over, mister.

    SvaraRadera
  4. Nej, mitt lilla oskyldiga hjärta, det finns inte flera tolkningar på det.

    Kram till DIG.

    SvaraRadera
  5. Daniel
    Det verkar änna som att media har gått i viloläge! Varför?

    Västergötskan
    Precis - vissa metoder från den gamla goda tiden har glömts och begravts alldeles för tidigt.

    Rana
    Jag tolkade "Turn him over" på två sätt:
    1. Skicka honom till mig.
    2. Vänd på honom och ´get medievil on his frontal parts´ . . . kind of
    Själv använde jag "ass" som omskrivning för personen snarare än personens mittre bakparti.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Haha. Du är så ljuvligt analytisk.

    SvaraRadera

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)