13 mars 2010

Till alla kulturpretton: FUUUCK OFF!

Hur gör man när man "håntittar på mellofesten"? Sitter man under pistolhot med en högfärdig och självgod min och tittar på nå't man inte gillar, giving the middle finger to the TV set?! Läste på nätet om en som "...väntar på att få håntitta på mellofesten". Hur fan tänker man då?! Är man helt befriad från förmågan att ta initiativ till alternativa aktiviteter?! Herrejesus, då är det ju ett bättre alternativ att spendera tiden på att tillfredsställa sig själv med högerhanden om man nu skulle ha svårt att hantera mello! Eller vänsterhanden om man nu skulle vara lagd åt det hållet . . .

Bild lånad från expressen.se

Samma typ av kulturprettosnobbism som i senaste avsnittet av Solsidan där man under en skitnödig middag satt och trumfade över varandra med namnen på turkiska författare. Nä, jag har bara en kommentar i sammanhanget: J-a mesar som tittar på så'nt ni inte gillar och sedan försöker göra er putslustiga över programmet/företeelsen ifråga. Kortversionen blir: Fuuuck off!

Själv såg jag brottstycken av programmet och lade istället merparten av tiden på att lägga en klubba, äta lite, dricka kaffe, surfa på nätet och peta mig i naveln mitt i min gräsänklingstillvaro. Jag gillar fortfarande den svenska versionen av artisten Mika, dvs Salem al Fakir. Frågor på det?

Precis i detta nu går det inget på TV som jag gillar. Jag passar nog på att göra något annat då . . . det är ju tillåtet att välja liksom . . . if you know what I mean . . . dumbass!

Himmel! / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , , ,

5 kommentarer:

  1. klockrent, respekt!

    SvaraRadera
  2. syncroniseramera
    Se där ja, en verbal high five på den alltså. Skall vi starta en Facebook-grupp ;)

    SvaraRadera
  3. Har du gått o grävt ner dig efter Melodifestivalens slut?? ;o)

    SvaraRadera
  4. Ord och inga visor
    Nope, ingen nedgrävning - bara dålig på att skriva. Läser hellre andras bloggar just nu . . .

    SvaraRadera
  5. Amen to that! :-D

    Det står var och en fritt att älska eller hata både paljettdonnor, mikor och turkiska författare (helst med många konsonanter i namnet). Men att göra det ena eller andra i syfte att blanka upp sin egen tunna fasad är bara larv. Själv gillar jag både Kemal och Nordman. Frågor på det? ;-)

    SvaraRadera

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)