13 maj 2009

Go gôbbe goes Konstfack . . .

Tjenna!

Imorgon (eller kanske på lördag när Göteborgsvarvet går av stapeln) tänkte jag bli lite konstnärlig, lite wild and crazy liksom. Upplägget blir ungefär såhär:

Jag tar mig till Statoil vid Olskroken, köper en dunk med bensin (98 oktan!), gapar högt på bensinstationen: "Nu jävlar blir det åka av på Älvsborgsbron!", tar spårvagnen mot Mariaplan och gapar på vagnen: "Nu jävlar blir det åka av på Älvsborgsbron!", öppnar dunken och skvätter lite bensin på mig själv, tar fram en ask tändstickor och skakar frenetiskt, kliver av vid Mariaplan, går med stirrig blick mot Älvsborgsbron skrikandes: "Nu jävlar blir det åka av på Älvsborgsbron!", tar kanske en stor glass vid Triumfglass bortanför vagnhallarna, naturligtvis skrikandes: "Nu jävlar . . . o.s.v.", springer spastiskt upp på Älvsborgsbron, häller ut bensin på vägbanan, tänder på bensinen (får passa mig så att det inte tar sig i kläderna) och slutligen, när jag är på brons högsta punkt, trycker jag glassen i ansiktet å se´n får vi se vad som händer.

Förhoppningsvis blir det lite publik och kanske någon filmar spektaklet med sin mobilkamera. I vilket fall som helst får jag väl improvisera om Polisen eller Räddningstjänsten skulle dyka upp.

Någon som vill haka på?

Vincent van Gogh and I are like this! *korsar pek- och långfingret*

Se där ja! / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , , , , ,

7 kommentarer:

  1. *asgarvar*
    Det känns som om att det är lite "copy-cat" över det hela?
    Men om du verkligen vill, så kan jag kolla min kalender. Jag kanske har möjlighet att filma. ;-)

    SvaraRadera
  2. Västergötskan
    Copy-cat? Jag?! Nä! Det här konstverket eller installationen om du så vill, tänkte jag ut en förvirrad morgon häromdagen när min favvo-yoghurt var slut å jag fick spelet. Ang. filmningen så får jag återkomma. Har inte bestämt mig för om jag skall köra idag eller på lördag . . .

    SvaraRadera
  3. Jösses - tårarna rinner!

    Bilderna bara flödar när jag blundar och hör rösten skrika: "Nu jävlar..."

    Hade kommit om jag varit hemma :)

    Hälsa van Gogh från St. Lucia

    SvaraRadera
  4. Anonym
    Tjenna! Det gläder mig att min modesta installationsidé bereder dig sådant nöje. Kanske kan vi köra en gemensam grej på Göta Älvbron eller Angeredsbron vid tillfälle? Höja den kulturella nivån i sta´n änna. Ta nu en immig Piña Colada för mig under ett parasoll nere vid det korallblå ;)

    SvaraRadera
  5. Hahaha. JAG ÅTERKOMMER SNART ang. detta ----

    Ville bara sekunden efter att du skrev "if you know what I mean" skriva "I sure do, mister!!"

    För det gör jag alltid. :-)

    KRAM så länge. Jag vet att jag har varit osynlig här. Det har sina skäl. Kram igen

    /R

    SvaraRadera
  6. RANA
    Vad är det du gör alltid? Greppar efter silvertejpen eller fattar vad jag menar? Bara för att få klarhet alltså . . .

    Det där med osynligheten har jag full insikt i ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)