5 februari 2010

Skaffade kompisar . . . begravdes levande!

Jag finner knappt ord för att beskriva den avsky jag känner när jag läser om den 16-åriga flickan i Turkiet som begravdes levande för att hon hade manliga kompisar!

Jag skulle gärna ta en dialog med en ortodox muslim eller professor i Islamologi för att utröna var i Koranen det står, att man skall slakta sina nära och kära (?) om de "skämmer ut familjen". Kan man ens med den mest ortodoxa tolkningen av Koranen finna stöd för mord? Hedersmord - kallar man det så i Turkiet?! Vad kan Allah tänkas göra när en hedersmördare knackar på dörren? En rak höger och sedan en enkel biljett till det varma stället där chefen har horn och bockfötter?



Sedan funderar jag en del över den straffskala man borde använda sig av för att bestraffa människor, som begår avskyvärda brott mot exempelvis sitt eget kött och blod. Stening och prygling känns alldeles för lindrigt. Plågsam död är en vettig utgångspunkt men hur hanterar man lämpligen tidsrymden mellan rättegång/dom och avslutning så att säga?

Avlägsnande av kroppsdelar medelst långsam utkarvning av centimeterstora stycken med hjälp av en rostig och slö Morakniv eller Bosch Multiverktyg? Jag vet inte riktigt . . .

Efter att ännu en gång ha läst "Obduktionen visade att hon hade väsentliga mängder med jord i lungorna och magen vilket tyder på att hon begravts levande..." väljer jag nog Morakniven OCH multiverktyget.

Fy faaaaan! / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)