23 mars 2009

Apropå detta med att paxa . . .

Några bloggare - Bloggfrossa, Trettioplus och Sugbloggen - har tagit upp det här med att paxa (reservera) exempelvis en P-plats eller ett bord i en lunchrestaurang och fått en stor mängd kommentarer där den breda massan i korthet säger, att det är helt åt h-e att paxa, no matter what.

Jag är lite nyfiken på vad som är "tillåtet" inom paxar-branschen och lägger därför upp en enkel enkät i vänsterspalten inför mitt eget resonemang kring temat. Finns det situationer där det är OK att paxa samtidigt som det är helt otänkbart att paxa i ett annat sammanhang? Kan det variera beroende på den aktuella situationen?

Finns det fler paxarlägen än de jag tar upp i enkäten och i så fall vilka? Återkom gärna med en kommentar så kompletterar jag listan.

Vi får la se hur det går . . . / Go gôbbe

Andra bloggares funderingar kring , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. En annan pax-variant är ju kundvagnen som placeras i kön medan jag "bara skall..."

    Andor

    SvaraRadera
  2. Men SNÄLLA vän, ger du baconplåster till en vego-tjej??? Hahaha, fy fan.

    Den som sa det där om "basuner bla bla bla" var Mr Skiträdd För Blod himself, maken alltså. Suck.

    Kram till dig! Återkommer om paxningen! Finns en del att säga...

    /R

    SvaraRadera
  3. Typiskt svenskt säger finnen!

    SvaraRadera
  4. Vilken samhällsgärning. Till min fasa ser jag dock att svinmånga tycker att det är ok att paxa. Ge mig deras IP-nummer så ska jag hacka dom till stenåldern.

    SvaraRadera
  5. Andor
    Är det att paxa? Det beror på om kön rör på sig eller inte ;)

    Rana
    Oopps, f'låt! Får skaka fram ett vegoplåster då. Har man 1:a dan i något överhuvudtaget så får man man inte blekna vid åsynen av blod - punkt!

    Daniel
    Hur gör finnarna tro? Fi saaatan, tar fram niven och fixar sittplats?

    30+
    OK, jag skickar ett mail med IP-adresserna men radera sedan mailet så att man inte kan härleda stenåldershackningen till mig. Fast vänta lite. . . du vet ju inte vad jag tycker . . . ;)

    SvaraRadera
  6. Hehehe, läser dina svarskommentarer ovan och garvar. "Fi saaatan..." :-D

    Och om 1:a dan-killen, jodu, kan man säga en hel del. Bangar inte för nånting i världen, men som sagt, bleknar när man stänker blod på honom. Fi saatan.

    KRAM!

    SvaraRadera

Kul att du tittar in! Om du förhandsgranskar din kommentar och sedan vill redigera, är det bara att klicka på X-et i det övre, högra hörnet i rutan här under (eller den nyligen tillagda Redigera-knappen naturligtvis)